Főoldal

Cikkek

Hírek

Képek / Videók
Főoldal | Cikkek | Hírek | Képek / Videók |
Főoldal | Cikkek | Hírek | Képek / Videók |

CBR 125R – Az ideális kezdőmotor


Beküldő: HondaSport | Forrás: Saját cikk | Dátum: 2013-10-29 12:57:35

Modell színválasztó


Ha most térsz vissza a sportmotorok világába, vagy most szeretnél belekóstolni a motorozás élményeibe, akkor nagyon nehéz eldönteni, hogy hol is kezdd el. Rögtön beleugrassz a dologba két lábbal és veszel egy nagyon erős sportmotort, vagy választasz inkább egy kisebb teljesítményű, de kezesebb darabot? Olvasgatsz és spórolsz, de mégsem tudod, hogy melyik motor rendelkezik a legjobb ár-érték aránnyal?

Talán a Honda megoldást és válaszokat kínál ezekre a kérdésekre az új Honda CBR125R-el. Kezdjük egy kis történelmi áttekintéssel: honnan indult, hová érkezett.

A Honda 2003-ig gyártotta a kis CBR elődjét, a Honda NSR 125-öt. Ez volt az első 125-ös sportmotorja a gyártónak. Az NSR egy 125 ccm-s, kétütemű, egyhengeres motor, ami körülbelül 30 LE-s teljesítménnyel rendelkezik.

Miután 2003-ban befejezték ennek a modellnek a gyártását, elkezdtek kidolgozni egy új sportmotort, ami a 125-ös piacon kialakult hiányt pótolni tudta. Először 2004-ben jelent meg a piacon a CBR125R. Ez már modernebb alapokra lett helyezve a gyártás során. Mind a külső megjelenésében, mind a teljesítményben igyekeztek a nagyobb kategóriájú sportgépekhez hasonlót alkotni. Az NSR teljesítményéhez képest viszont jóval gyengébbre sikerült a CBR, mindössze 13 lóerős. Megjelenésben viszont magasan veri elődjét, valamint kevésbé környezetszennyező és alacsonyabb a fogyasztása is. Valamit valamiért.

A végeredmény nem is lett rossz, a sportos megjelenés és a négyütemű motor mélyebb hangja valóban emlékeztet a CBR nagytestvéreire. Azonban ha közelebbről megnézzük, akkor a vékony kerekek, valamint a keskeny idom azonnal elárulja, hogy nem az 1000-es csúcsgépek közül való J

Elsősorban a fiatalokat, valamint a kezdő motorosokat célozták meg ezzel a motorral. Könnyen kezelhető, alacsony fogyasztású, megbízható és a Hondához méltóan kiváló minőségű. A külseje azonnal megragadja az érdeklődők figyelmét, kellőképp sportosak az idomok, a már megszokott piros-fekete festéssel pedig egyszerűen gyönyörű.

Folyamatos fejlődésen ment keresztül a motor, 2004-től 2006-ig volt az első periódusa. Ekkor még karburátoros üzemanyag ellátással üzemelt. Leginkább külsőre a CBR600F4i-re hasonlított.


2007-ben számos nagyobb módosítás lett rajta elvégezve, a legfontosabb az volt, hogy a korábbi porlasztós megoldást immár felváltotta az üzemanyag befecskendezés, valamint mindenben megfelelővé tették az EURO3-as követelményeknek. Továbbá elöl új idomokat kapott, ezzel már inkább a CBR 600RR-hez volt hasonló a megjelenése. A lengőkar és az első villák színe fekete lett.

A létrehozása óta 2011-ben újult meg ilyen nagymértékben a motor. A CBR 125R mellett ebben az évben a 250R is új testet öltött.

 

 

A 2011-es modell adatai:

 

Motor típusa: Folyadékhűtéses 4 ütemű, 2 szelepes, SOHC egyhengeres
Hengerűrtartalom 124,7 cm3
Max. Teljesítmény: 13,6 LE (8,2 KW) 10000/percnél
Max. Forgatónyomaték: 10,6 Nm 8250/percnél
Üzemanyag-ellátás: Üzemanyag befecskendezés 30mm-es torokátmérővel
Olajozás: Nedves karteres
Váltó: 6-sebességes
Kuplung: Mechanikusan működtetett, olajfürdős, többtárcsás
Primer hajtás: Fogaskerekekkel
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc
Váz: Acél hídváz
Futómű elöl: Teleszkópvilla, 31 mm-es belsőcső-átmérővel
Futómű hátul: Acél zártszelvény lengővilla, központi rugóstag
Tengelytáv: 1294 mm
Első fék: 276 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg
Hátsó fék: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg
Gumi elöl: 80/90–17
Gumi hátul: 100/80–17
Hossz: 1920 mm
Szélesség: 675 mm
Magasság: 1070 mm
Ülésmagasság: 776 mm
Tanktérfogat: 10 l (Tartalék: 3 l)
Száraz tömeg: 115 kg
Menetkész tömeg: 127 kg
A cikkhez tartozó képgaléria

Modell színválasztó