Főoldal

Cikkek

Hírek

Képek / Videók
Főoldal | Cikkek | Hírek | Képek / Videók |
Főoldal | Cikkek | Hírek | Képek / Videók |

Honda Bros NT400 - Nagynak látszani


Beküldő: HondaSport | Forrás: Saját cikk | Dátum: 2013-11-03 16:49:39

Modell színválasztó


A Honda 1988-tól 1992-ig gyártotta az NT400 Bros modelljét. Két nagy korszakot különböztethetünk meg a gyártása során:
Az első szakasz 1988-tól 1990-ig tartott.1990-től gyártották a második generációját, ami nagyrészt megegyezett a régi modellel. Hátulra egy 18 colos, háromküllős kerék került, valamint fejlesztett programozott gyújtás került bele. Elsődlegesen a japán piacra gyártották, így Európába főleg használt motorként került be. A festésben is látszik a különbség, a régebbi modelleken a Bros szó látható az idomon, még a későbbieknél már a jellegzetes Honda logó is helyet kap.

 

Az NT400 népszerűsége a tartósságából, üzemanyag-takarékosságából és minimális karbantartásigényéből adódott. Nagyszerűen megfelelt városi használatra és nagyobb távok megtételére is. Az alkatrészek viszonylag olcsón és könnyen beszerezhetőek hozzá.

 

A vízhűtéses V2 elrendezésű motor megegyezik a Honda XRV750 Africa Twin-ben (750 cc-re növelt változat) és a Honda Transalp 400/600/650 sorozat típusaiban használt motorral. Így nem is csoda, hogy nagyon tartós és kevés karbantartást igényel motorikusan, hiszen eredetileg ezt a motort a Dakarra fejlesztették ki. Így jóval ellenállóbb, mint egy sima utcai használatra tervezett motor.

 

Szereti a kanyarokat, fordulékony, könnyű gép. A hosszabb egyenes szakaszoknál érezhető azért, hogy lehetne nagyobb is, hiszen a nagyobb motorok különösebb gond nélkül előzgetik. Mivel 400-as így nem is kell az ezredesekhez hasonlítani :) A saját kategóriájában igencsak megállja a helyét.

 

Annak ellenére, hogy nem egy mai darab nagyon szép külsővel rendelkezik. Megjelenésében a mai új Hondáktól nem marad el, a festése igényes és formailag is nagyon egyben van. Remek hír, hogy az új jogosítvány rendszer szerint az A2-es kategóriával már vezethető ez a motor. Így a kezdők számára is egy jó választás lehet az NT400, hiszen még a mai napig is egy nagyon jól kezelhető, nagymotoros élményeket nyújtó modell. Az ülésmagassága lehetővé teszi az alacsonyabb motorosok számára is a kényelmes vezetést.

 

A motor specifikációja:

Motor típusa: Folyadékhűtéses 4 ütemű, 2 hengeres V motor, 52°os hengerszög, 3 szelep hengerenként, SOHC
Hengerűrtartalom398 cm3
Max. Teljesítmény:37 LE (27,6 Kw) / 10500 fordulat
Max. Forgatónyomaték:34,3 Nm / 8000 fordulat
Váltó:5-sebességes
Primer hajtás:Fo Lánchajtás
Váz:'Gyémánt' alumínium váz
Futómű elöl: Teleszkópvilla, 37 mm-es belsőcső-átmérővel
Futómű hátul:Lengővilla
Tengelytáv:1430 mm
Első fék:262 mm-es egytárcsás, 2 dugattyús féknyereg
Hátsó fék:200 mm-es egytárcsás, 2 dugattyús féknyereg
Gumi elöl:110/80-17
Gumi hátul:150/70-17
Ülésmagasság:778 mm
Tanktérfogat:12 l
Száraz tömeg:168 kg
Menetkész tömeg:181 kg
A cikkhez tartozó képgaléria

Modell színválasztó