Főoldal

Cikkek

Hírek

Képek / Videók
Főoldal | Cikkek | Hírek | Képek / Videók |
Főoldal | Cikkek | Hírek | Képek / Videók |

Honda Deauville


Beküldő: HondaSport | Forrás: http://www.motorrevu.hu/ | Dátum: 2013-11-04 14:37:37

Modell színválasztó


Mindennapos túrabajnok Csak nagyon keveseknek adatik meg, hogy több motort tartsanak fent. Ez nem csak nálunk, hanem az egész világon így van. A Honda emberei ezt nagyon jól tudják és ennek megfelelően az amúgy túra koncepciójú motort városibbra hangolták.

Mit változtattak az új modellen? Inkább mi a közös a régi és az új Deauville-ben? Semmi. Ami azt jelenti, hogy szinte nincs két egymásra hasonlító csavar sem. Ugyan a motor formavilágát továbbvezették, de azt is még nagyobb odafigyeléssel és kidolgozottsággal. A végeredmény lenyűgöző. Mint az már a bevezetésből kiderült, olyan motort próbáltak megalkotni, ami a hétköznapokban jól boldogul a városi közlekedésben és jeleskedik a munkába járásban, majd a pénteki feladatok végeztével azonnal lehet indulni vele kirándulásra. Lássuk, hogyan oldották meg ezt a problémát.


Először is figyelembe vették, hogy milyen igényeket kell a motornak kielégíteni és megnézték, ehhez mit kell változtatni a régi modellen. A túra funkció miatt a felhasználók nagyobb teljesítményre, egyenletesebb nyomatékra, elegánsabb kinézetre és jobb kihasználhatóságra vágytak. A nagyobb teljesítmény érdekében az eddigi 650 köbcebtiből 680-at varázsoltak, átdolgozták a hengerfejet és a három szelep mellett egy negyedik is helyet kapott. Ez 10 lóerő pluszt jelent még annak ellenére is, hogy a motor Euro 3-as normáknak megfelelő lett. Pontosabban annak elvárt értékei alatt van annyival, hogy akár Euro 4-es is lehetne. Ráadásul mindezt úgy, hogy a motor az elődhöz képest 8%-al kevesebbet is fogyaszt. A nagyobb hatótávolság érdekében a tank méretét is megnövelték. A nyomatékgörbét kisimították a kellemesebb motorozhatóság érdekében. Tették ezt olyan mértékben, hogy a 140-ről 160-ra való nyomatékrugalmasság utassal együtt 133 méterrel, 3,5 másodperccel csökkent. És akkor még csak az erőforrásról esett szó.


 Hasonló mértékben dolgozták át a motor többi részét is. A gyári dobozok méretét kicsit több mint 10 literrel növelték meg. Ráadásul egy "baguette hole" nevű összekötő cső is készült a kofferek közt, így simán lehet egy esernyőt, vagy bármilyen hosszú vékony tárgyat is szállítani. És itt jön képbe a másik tényező, a városi felhasználás. Nagyobb dobozt elvileg nem lenne nehéz összehozni, mert csak szélesíteni kell és kész. Az érdekesség az, hogy az egybe integrált hátsó traktus révén a térfogat nőtt, a motor szélessége viszont csökkent, hogy a szűk helyeken a sorok közt könnyebben lehessen lavírozni. Ugyanígy az első rakodó rekeszek is jelentősen megnagyobbodtak. A tükrök 55 milliméterrel kijjebb kerültek, a nagyobb beláthatóság érdekében. De hasonló városi felhasználhatóság miatt változtattak a meleg és hideg levegő elvezetésén, alkalmaztak állítható magasságú plexit, változtattak az üléspozíción… Mondhatni egy teljesen új motort terveztek. Persze mondani nagyon sok mindent lehet, ami esetleg még jól is hangzik, de a kilométerek alatt derül ki, hogy mennyire praktikusak, mennyire működnek jól.

 Az üléspozíció nagyon kényelmes az első pillanattól. Az átdolgozott műszerfalon egyből szemet szúr az üzemanyagszint visszajelző, ami eddig nem volt a motoron.Az első szélvédő elég mélyen ívelődik a \\\\\\\"city\\\\\\\" fokozatban, de túrázáshoz négy csavarral 17 centivel feljebb állítható. A V2-es erőforrás hangja rögtön erőt sugárzó. Ellentétben a kardános motorok erőteljes terhelés váltási szokásaival szemben, ez nem mutatja, akár láncosnak is hihetné az ember. Hihetetlenül finom a motor járása és nagyon kiegyensúlyozott a teljesítmény leadása. Ugyan 2500 alatt nem szeret menni, fölötte viszont minden tartományban egyenletesen húz. A térdnek kialakított légterelő hibátlanul végzi a dolgát, még nagy sebességnél se kapaszkodik az ember lábába a szél. A tükrökből az ígéreteknek megfelelően szinte mindent lehet látni.

 A futóműbe is beletaláltak. Szériahangolásban kellemes kanyarodási tulajdonságokkal rendelkezik, feszes, mégis minden mértékű úthibát tökéletesen kezel. Természetesen pillanatok alatt hangolható a különböző igénybevételhez, mivel az ülés alatt található a hátsó futómű állítója, amivel szerszám nélkül akár menet közben is a terhelésnek megfelelőre módosítható. A kombinált ABS-el ellátott fékrendszer pillanatok alatt állítja meg az elszabadult tömeget. De itt azért volt némi negatív tapasztalat is. A blokkolásgátló mintha későn kapcsolna be, és olyan érzése van az embernek, mintha nem működne, pedig mégis. Furcsa érzés.

 A váltó olyan, mintha nem is lenne, vajpuhán kapcsolhatóak a fokozatok. Mondjuk nem is nagyon van szükség kapcsolgatásra, 80-100-as tempóban simán lehet túrázni ötödikben, elég erő és kellő nyomaték van az erőforrásban. Ugyan az üzemanyagjelzőről már esett szó, de a fogyasztásmérőről még nem. Az autóknál már megszokott dolog, hogy információt kap a vezető az átlag és a pillanatnyi fogyasztásról, de motoroknál ez még nem gyakori. Ez a gép tudja. És megdöbbentő volt, hogy 4,5 literből lehetett vele kényelmesen motorozgatni. További komoly előrelépés az elődhöz képest, hogy a kipufogó nem melegíti annyira az utas lábát. Más íveléssel vezették el és egy igen méretes falú hangtompítót szereltek fel, így már az utas számára is nagyobb a kényelem. Az ülések kidolgozásánál persze nem csak a sofőrre gondoltak, hátulra is ugyanolyan nagy gondot fordítottak. További nagy érdekesség a motorhoz rendelhető extrákban van. Ez az első olyan motor, melyhez igazi ködlámpák kérhetőek gyárilag előre és hátra is.De emellett markolatfűtés, audio rendszer, még nagyobb doboz és még sok más hasznos kiegészítő is kapható. A legmodernebb fejlesztés az utas-sofőr beszélő rendszer. Egy három gombból álló szerkezet, mely bluetooth rendszerrel kapcsolódik. Képes kapcsolatot létesíteni mobiltelefonnal is, így menet közben hangtárcsázással hívásokat lehet fogadni és kezdeményezni, MP3-at lehet hallgatni, persze ha az utas kíván szólni, mindent lehalkít, majd ugyanonnan folytatja.
 
Nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy igazi túrabajnokról van szó. Emellett a másik irányvonalat is tökéletesen eltalálták, a motor karakterisztika, a nagyon jó kormányozhatóság és irányváltási képesség miatt a városban is megállja a helyét. Nem túl széles, így a sorok között is könnyen el lehet vele lavírozni.

 Minden szempontból dicséretet érdemelnek a Honda szakemberei, nem csak megtervezni voltak képesek egy minden oldalról tökéletes motort, de kivitelezni is tudták azt…

A cikkhez tartozó képgaléria

Modell színválasztó